
Pomagam dzieciom i ich rodzicom w rozwoju kompetencji
i zdrowych nawyków rodzinnych
Gabinet rozwoju kompetencji, diagnozy i terapii przetwarzania słuchowego
DIAGNOZA – TERAPIA – ROZWÓJ
Izabela Surmacz
Psycholog motywacji, pedagog
Certyfikowana Terapeutka przetwarzania słuchowego,
Konsultantka Metody Tomatisa® 3, doradczyni rozwoju zawodowego, konsultantka testów psychometrycznych

Terapeuta Czaszkowo-Krzyżowy
- Konsultant Metody Tomatisa® – tworzenie zindywidualizowanych programów (Poziom 3 – Konsultant prowadzone przez Jean-Pierre Granier, ucznia profesora Tomatisa, psychologa klinicznego i dyrektora ds. szkoleniowych w Tomatis® Developpement Francja.)
- Doradca zawodowy, rekruter, psycholog i konsultant międzynarodowych testów psychometrycznych ‚Facet5’ oraz Hogan Assessment
( Uniwersytet Humanistycznospołeczny, UKSW, Uczelnia Łazarskiego, rynek pracy; rozwój kompetencji zawodowych i społecznych absolwentów i studentów, 2007-2016) - Praktyczna psychologia motywacji. Akademia „Biegun” Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej
i polarnika Marka Kamińskiego (studia podyplomowe; 2014) - Transforming Communication (Richard Bolstad, 2014)
- Szkoła Trenerów (Grupa TROP, 2011)
- mgr Filozofii, spec. etyka; pedagogika (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2008)
- Terapeuta Czaszkowo-Krzyżowy w ujęciu biodynamicznym (Polarity/Craniosacral Associates of Montreal, dr Grażyna Walasek, 2017)
Terapeuta SI: Sposoby do zwiększenia koncentracji w terapii dzieci z zaburzeniami SI
ASD w terapii SI
Problemy z koncentracją w terapii SI
Zaburzenia koncentracji w terapii SI
ASD w terapii SI
Zaburzenia rozwoju małego dziecka w terapii SI
Wybiórczość pokarmowa i zaburzenia mowy w terapii SI
- Masaż Dotyk Motyla (Instytut Łagodnej Bioenergetyki, Marta Targońska, 2017)
- Kinezjologia Edukacyjna, Brain Gym®* Metoda dr Paula Dennisona i Gail Dennison
(Polskie Stowarzyszenie Kinezjologów, Danuta Kropiwnicka-Szulc, 2019) - MBSR. Mindfulness-Based Stress Reduction, Polski Instytut Mindfulness,
(Katarzyna Błachiewicz-Koryga, 2020) - Teach Yoga to Children – prowadzenie zajęć ruchowych jogi dla dzieci (Sara J.Weis, 2020)
- Anatomia i fizjologia ćwiczeń jogi (YOGAMEDICA, Bartosz Niedaszkowski, 2018)
* The Brain Gym® jest to program ćwiczeń ruchowych, graficznych i relaksacyjnych aktywizujących proces uczenia się.
To metoda terapii i twórczej pracy z dziećmi/ młodzieżą i dorosłymi, określana mianem gimnastyki mózgu. Skutecznie uczy, i pokazuje w praktyce, możliwości wykorzystania naturalnego ruchu fizycznego, do organizowania pracy mózgu
i ciała w celu rozszerzenia własnych możliwości. Korzystnie wpływa na stan równowagi psychicznej poprzez równoważenie ciała. Metoda stosowana zarówno w pracy z problemem dysleksji, dysgrafii, ADHD etc. jak i w pracy nad rozwijaniem indywidualnego potencjału. W praktyce opiera się na seriach ćwiczeń ruchowych, które działają regulująco na mózg i system nerwowy. Opracowana przez Paul’a Dennisona i jego żonę Gail.
Gabinet Terapeutyczny We własnym rytmie, w zakresie Metody Tomatisa®, jest placówką certyfikowaną przez:
Tomatis Développement S.A. z siedzibą w Luksemburgu. Certyfikacja placówki uprawnia do szerokiej diagnostyki i terapii opartej na tworzeniu indywidualnych terapii z wykorzystaniem fazy pasywnej i aktywnej na licencjonowanym sprzęcie.